21 Kasım 2013 Perşembe

Beden Eğitimi

İlk okulda hiç hatırmalıyorum ama orta okul ve lisede ”beden eğitimi” adı verilen ders zamanlarında, sebebini anlayamadığım şekilde, ne üdüğü belirsiz askeri yürüyüşler öğretilirdi. Her ders aynı şey vardı. Sağ, sol, sağ sol…kıt’a dur 1'ki Arkadaş, askerlikle bozmuşuz kafayı. Sağdan saymaya başlardık bir de. Hoca nasılsınız diyince, sağol derdik. Komutan mısın lan sen? Emekli Albay mısın? Ne yapıyoruz biz? Neyin kafası bu?  Sonra kültür-fizik hareketleri yapardık, sanırsınız ki Londro Olimpiyatlarına hazırlanıyoruz Ne Olimpiyatı amına koyim, dersin geri kalanında hoca serbest bırakır, salak salak takılırdık.
Beden dersinin sınavlarında da haliyle, aynı zırvalıklardan puan alırdık. Yürürdük, sağa dönerdik sola dönerdik. Kıt'a dururduk. (Hayatımızın geri kalanında ne sike yaradıysa kıt'a durmak). Üstelik hata yapanlara da "Sen askerde çok dayak yersin" diye fırça da atardı hoca. Yaşımız 13-14 ha yanlış olmasın.
Nerde kaldı gençlere spor sevgisini aşılamak? Hangi spor dallarını öğrendiniz okul hayatınız boyunca? Formaliteden ders geçiştirmek dışında beden eğitimi öğretmenleri hiç bir boka yaramadı. Şimdi düşünüyorum da öğretilecek o kadar çok şey varken, biz neden darbe zamanından kalma, bize bir bok kazandırmayacak saçmalıkları yaptık?
Şimdiki eğitim sisteminde bu dersin yeri nedir bilemiyorum, Aslında Beden Eğitimi dersi hala var mı onu da bilmiyorum. İnşallah şimdiki öğrenciler aynı gerizekalılıklara maruz kalmıyordur. Umarım birisi çıkıp da ”Napıyoruz biz amına koyim” demiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder