26 Kasım 2013 Salı

K'nex

Bizim dönemimizin çocukluğunun 8-12 yaşları arasında, daha eski dönemlerin hatırlayabileceği tabirle "90'lar" da Lego çılgınlığının tavan yaptığı yıllar vardı.
"K'nex" ise Lego'nun aksine daha çok çubuklardan oluşan ve yaptığınız nesnelerin bi sike benzemediği (aslında düşününce tek benzediği şeyin o olduğu) oyun çubuklarıydı. Televizyondaki reklamlarında "Roller Coaster" kurulur, cümle alem bütün 90'lar çocuklarının ağzının suyunu akıtırlardı.
Lego halkın, K’nex ise burjuva kesiminin oyuncağı gibiydi. Ben hep legocu oldum ama hep özendim K’nex sahiplerine. Garip şekillerde çubuklar vardı, nasıl oynanıyor neler yapılabiliyor diye hep merak ederdim. Mahallede bir kaç arkadaşımda görmüştüm ama hep kırmışlardı parçalarını, ya da diş izleri vardı üstlerinde. Oyuncak alıp hakkını veremeyenleri hep dövesim gelirdi. Şimdilerde o kadar çok bilgisayar oyunu çıktı ki, Crysisler, Assassin's Creedler havada uçuyor ama o "K'nex" alamadığımız günler, Lego ile oynadığımız çocukluk günlerinin tadı hiçbirinde yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder